every girl has her own blog

Jag kanske ska skriva dagbok igen.. Eller twittra, har inte bestämt mig ännu. 

Jag funderar också på att gå till skolan i min systers sparkdräkt imorgon, men det kanske är att ta denna självömknings-fas en aning för långt. Jag saknar min syster, och jag trivs inte riktigt med att vara så fasligt ensam. Min mamma har visserligen också varit hemma och varit krasslig idag, men hon skriker mest på mig för att jag inte är sjuk nog. Det är jag väl kanske inte heller, men jag väljer att tänka lite såhär:

Om jag är sjuk så är jag hemma för att min kropp och sinne inte orkar att vara i skolan.
Om jag är ledsen eller trött, så orkar jag förmodligen ännu mindre att vara i skolan.
Det har jag märkt, min viljestyrka är så hemskt mycket starkare än alla andra mina små muskler, och idag ville jag vara hemma.



IRIS ÄR JÄTTEBRA!!!!

Kommentera här: